جراحی بلاگ

بهترین متخصص جراحی عمومی در تهران + لیست 10 تایی

0

متخصص جراحی عمومی کیست و چه می‌کند؟

متخصص جراحی عمومی به عنوان یک پزشک جراح متخصص می‌تواند بر روی اعضای مختلف بدن جراحی انجام دهد. جراحی‌هایی که توسط جراح عمومی صورت می‌گیرد شامل انجام عمل‌های جراحی معمولی مانند استئومیلیت، جراحی در خصوص اختلالات معده و روده، ترمیم جراحی زخم‌ها، انتفاخ‌ها و کیست‌ها، ترمیم شکستگی‌ها و سایر مسائل جراحی است. همچنین، متخصص جراح عمومی ممکن است در تشخیص و درمان برخی بیماری‌ها نیز نقش داشته باشد. مهمترین نکته این است که این متخصص در تشخیص و درمان مشکلات جراحی فعالیت داشته و برای بیماری‌های نیازمند مداخلات غیرجراحی، اغلب با سایر تخصص‌های پزشکی همکاری می‌کند.

کار متخصص جراح عمومی چیست؟

جراح عمومی (General Surgeon) یک پزشک متخصص بوده که آموزش‌های لازم را دیده و تجربه کافی در زمینه جراحی عمومی دارد. متخصص جراح عمومی مسئول انجام جراحی بر روی اعضای مختلف بدن انسان است. جراح عمومی در مواقع اورژانسی می‌تواند در انجام جراحی اضطراری نیز نقش داشته باشد. همچنین، باید به‌روز بماند و با پیشرفت‌های جدید در زمینه جراحی آشنا باشد. وظایف و کارهای یک جراح عمومی شامل امور زیر می‌شود:

1. عمل جراحی:

انجام عملیات‌های جراحی بر روی بخش‌های مختلف بدن از جمله دست، پا، شکم، ترمیم زخم‌ها و جراحی‌های متفاوت مانند عمل‌های ریه، کلیه، گوارش و غیره.

2. تشخیص و مشاوره:

تشخیص بیماری و دادن مشاوره به بیماران درباره نیاز به جراحی، گزینه‌های درمانی و پیش‌بینی نتایج.

3. مراقبت پس از جراحی:

دادن دستورات لازم برای مراقبت‌های پس از عمل و نظارت بر بهبودی بیماران.

4. تصویربرداری:

درخواست و تفسیر نتایج تصویربرداری مانند اشعه‌های ایکس، سونوگرافی، CT scan و MRI.

5. ارائه مشاوره در زمینه بهداشت و تغذیه:

ارائه راهنمایی و مشاوره به بیماران در زمینه بهداشت و تغذیه برای ارتقاء سلامتی.

6. همکاری با تیم‌های متخصص:

همکاری با سایر پزشکان و متخصصان در تشخیص و درمان بیماران.

بیماری‌های شایع که توسط متخصص جراح عمومی درمان می‌شوند کدامند؟

هر جراح عمومی ممکن است در زمینه‌های خاصی تخصص پیدا کند، اما معمولاً با یک مجموعه وسیع از بیماری‌ها و مشکلات جراحی سر و کار دارد. شایع ترین بیماری‌های که جراح عمومی ممکن است آن ها را درمان کند، عبارتند از:

  • آپاندیسیت

التهاب زائده‌درمانی که ممکن است نیازمند عمل جراحی جداکننده باشد.

  • گال‌سنگ

وجود سنگ‌ در مجاری صفراوی ممکن است به جراحی برای برداشت گال‌سنگ‌ها منجر شود.

  • آسیب‌ها و شکستگی‌های استخوان و مفاصل

درمان شکستگی‌ها و آسیب‌هایی که نیاز به ترمیم جراحی دارند.

  • هرنیای گروندی (Hernia)

عیوب ساختاری در ناحیه شکمی که ممکن است نیاز به جراحی برای ترمیم داشته باشد.

  • ترمیم زخم‌ها

انجام جراحی برای ترمیم زخم‌ها و آسیب‌های پوستی

  • لیپوم (Lipoma) و تومورهای چربی

عمل جراحی برای برداشت تومورهای چربی یا لیپوم

  • آمبولی (Hemorrhoids)

جراحی برای درمان بیماری‌های مربوط به رگ‌های مقعدی

  • تنگی روده

عمل جراحی برای حل مشکلات تنگی یا مانعی در روده

معرفی بهترین متخصص جراحی عمومی در تهران

اگر تشخیص و درمان بیماری شما مربوط به حوزه کاری جراحان عمومی می‌باشد در این قسمت قصد داریم به معرفی 10 مورد از بهترین متخصص جراحی عمومی در تهران بپردازیم. پس از مطالعه این بخش با توجه به نوع بیماری خود راحت‌تر می‌توانید پزشک مورد نظر خود را بیابید.

1.      دکتر ابوالفضل رخشان

دکتر رخشان یکی از بهترین متخصصان جراحی عمومی در تهران بوده که  جراحی‌های زیبایی،جراحی‌های مربوط به طحال، کیسه صفرا، کبد و تمامی جراحی‌های سرپایی را انجام داده و در کار خود بسیار ماهر و با دقت است.

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، پایین‌تر از مترو شریعتی، کوچه شریفی، پلاک 6، طبقه همکف

تلفن: 02122223600 – 02122222319 – 02122223193

2.      دکتر محمد رمضانی

دکتر محمد رمضانی که دارای تخصص جراحی عمومی می‌باشند، در کار خود بسیار حاذق و دقیق بوده و بیشتر در زمینه‌های زیبایی مانند لیفت و پروتز سینه، لیپوماتیک ساعت شنی، رینوپلاستی و ابدومینوپلاستی مشغول به فعالیت می‌باشند.

آدرس: تهران، خیابان فرشته، خیابان اخگری، کوچه‌ی آناهیتا، پلاک 4،طبقه‌ی اول،واحد 1

تلفن: 09302665628

3.      دکتر فریبرز صمدی

دکتر صمدی به عنوان یک متخصص جراحی عمومی جراحی‌های مربوط به هموروئید (بواسیر)، لیزرسینوس پیلونیدال (کیست مویی) و جراحی سینوس پیلونیدال (کیست مویی) را به صورت تخصصی انجام می‌دهد. انجام جراحی‌ها با لیزر صورت گرفته که پروسه درمان و مراقبت‌های بعد از درمان را کوتاه تر می‌کند.

آدرس: تهران، سعادت آباد ، بالاتر از میدان کاج، نبش نهم شرقی، ساختمان کاج، طبقه 4 واحد 23

تلفن: 22140576- 09360504775

4.      دکتر فرزان نقش وار

دکتر نقش آور بیش از بیست سال است که در زمینه تخصص جراحی عمومی به صورت حرفه ای فعالیت داشته و به جراحی‌های زیبایی همچون لیفت با نخ، بوکال فت و سانترال لب، ماموپلاستی و لیفت پستان جراحی تحت بیهوشی برای لیپوماتیک شکم و پهلو و کمر و ران و بازو، به همراه جراحی کیست مویی و هموروئید، جراحی‌های لیزری پوستی، خال‌های خوش خیم و بدخیم و غیره می پردازد.

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان کاج، اول سروشرقی، پلاک78، ساختمان سعادت، ورودی غربی، طبقه1، واحد1

تلفن: 02122083860 – 09030533103

5.      دکتر عبدالحمید شریفیان

به عنوان بهترین متخصص جراحی عمومی در تهران دکتر شریفیان در زمینه‌های ژنیکو ماستی، انتقال جربی، لیپو ماتیک، ابدو مینوپلاستی، کوچک کردن سینه، پروتز سینه، جراحی پلک و رینوپلاستی مشغول به فعالیت می‌باشد. با توجه به نظرات بیماران دکتر عبدالحمید شریفیان ایشان یکی از بهترین جراحان عمومی در تهران می‌باشند.

آدرس: تهران، سعادت آباد، تقاطع دریا، برج رویال، واحد ۳۰۲

تلفن: 0214088068

6.      دکتر شهرام منوچهری

دکتر شهرام منوچهری دارای تخصص جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی روده بزرگ (جراحی کولورکتال) بوده و بیشتر جراحی‌های مربوط به بیماری‌های روده را به انجام می‌رساند. ایشان از زبده ترین پزشکان تهران بوده که بیماران درصد رضایتمندی بالایی از نحوه تشخیص و درمان ایشان دارند.

آدرس: تهران، خیابان ملاصدرا، روبروی درمانگاه بیمارستان بقیه الله، جنب بانک سپه، پلاک193، طبقه 2، واحد4

تلفن: 02144063210

7.      دکتر مازیار فریدی

دکتر فریدی از پزشکان حاذق در زمینه تخصص جراحی عمومی در تهران بوده که در زمینه‌های مختلف مانند جراحی‌های زنان، جراحی فوق کلیه، کلیه‌ی عمل‌های جراحی داخل شکم با لاپاراسکوپ مانند بیماری‌های مری، آشلازی، ریفلاکس، معده، روده‌ها، انواع جراحی باریاتریک و متابولیک را انجام می‌دهد.

آدرس: تهران ، خیابان شریعتی ، دوراهی قلهک ، روبروی بیمارستان ایرانمهر ،کوچه مرشدی ، پلاک ۱۷ ، ساختمان پزشکان مهرآفرین ، طبقه ۴

تلفن: 02126406453

8.      دکتر شروین نجفی زاده

دکتر نجفی زاده دارای تخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی عروق و جراحی دیالیز می‌باشند. این پزشک با اکثر بیمه های درمانی طرف قرارداد بوده و با کمترین معطلی بیماران را ویزیت می‌نماید. طبق نظرات بیماران دکتر نجفی زاده در تخصص خود بسیار ماهر و حاذق بوده و به همین دلیل ایشان به عنوان یکی از متخصصان محبوب جراحی عمومی در تهران شناخته شده اند.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، مقابل کوچه 34، شماره 2422، ساختمان پارسه، طبقه دوم

تلفن: 0218879392

9.      دکتر خسرو شمسی

در کنار تخصص جراحی عمومی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان دیگر تخصص دکتر خسرو شمسی می باشد. مهارت، تسلط به کار و حاذق بودن از ویژگی های دکتر شمسی بوده که سبب شده بیماران برای درمان سرطان رکتوم (سرطان روده)، برداشتن غده تیروئید، جراح سرطان لاپاراسکوپی و غیره به ایشان مراجعه نمایند.

آدرس: تهران، زیر پل سید خندان، اول خیابان ابوذر غفاری، بیمارستان رسالت

تلفن: 09363697969

10.      دکتر وحید معتمدی

دکتر معتمدی نیز در کنار داشتن تخصص جراحی عمومی دارای مدرک فوق تخصص کلورکتال ( روده بزرگ ) می باشند. جراحی فیستول، جراحی سینوس پیلونیدال (کیست مویی)،  لیزرسینوس پیلونیدال جراحی کولورکتال (روده بزرگ)، جراحی لیزر توده، هموروئید، ترمیم فلپ سینوس پیلونیدال، جراحی شقاق، جراحی با لیزر و جراحی روده بزرگ از جمله حوزه کاری ایشان به حساب می‌آیند.

آدرس: تهران، بلوار کشاورز غربی، حدفاصل کارگر شمالی و جمال زاده، جنب آزمایشگاه نور، پلاک 95، ساختمان پزشکان 95،طبقه 5، واحد 8

تلفن: 02166928712

سخن پایانی

در پایان این مقاله، می‌توان به اهمیت و تأثیرات متخصص جراحی عمومی در مدیریت و درمان کیست‌ها اشاره کرد. جراحان عمومی با دانش و مهارت‌های گسترده‌ای که در زمینه‌های مختلف پزشکی دارند، می‌توانند با انجام عمل‌های جراحی دقیق و حرفه‌ای، به بهبود و بهبودی بیماران کمک کنند. این تخصصی که همه‌جانبه و گسترده است، در مواجهه با چالش‌های مختلفی که به صورت معمول یا فوری پیش می‌آید، نقش بسیار مهمی دارد.

از طرف دیگر، متخصصان جراحی عمومی با ارتقاء دائمی دانش و آشنایی با تکنولوژی‌های نوین، توانایی ارائه‌ی راه‌حل‌های متناسب با نیازهای پیچیده بیماران را دارند. در نهایت، هماهنگی با سایر تخصص‌ها و تیم‌های درمانی نیز از جمله ویژگی‌های بارز متخصصان جراحی عمومی است که بهبود کلان سلامت جامعه را تضمین می‌کند. امیدوارم این مقاله به درک بهتری از نقش اساسی متخصص جراحی عمومی در مدیریت کیست‌ها و ارتقاء سلامت افراد کمک کرده باشد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *