جراحی بلاگ

بهترین متخصص جراح عمومی در بندرعباس + لیست 10 تایی

0

فرق جراح عمومی با متخصص داخلی در چیست؟

در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه‌ی تفاوت‌های اساسی بین جراح عمومی و متخصص داخلی بپردازیم تا در صورتی که به آن‌ها نیاز داشتید تفاوت اساسی میان آن‌ها را تشخیص دهید. همانطور که می‌دانید جراح عمومی و متخصص داخلی دو حرفه مهم کادر پزشکی هستند اما از نظر وظایف باهم تفاوت‌هایی نیز دارند.

جراح عمومی یا General surgery متخصصی است که طیف گسترده‌ای از بیماران را با مشکلات خاص درمان می‌کند. جراح عمومی وظیفه دارد قبل از عمل، حین جراحی و یا بعد از آن به وضعیت بیمار رسیدگی کند. لازم است یادآوری کنیم که همه پزشکان باید در قدم اول اقدام به گرفتن مدرک جراحی عمومی کنند و پس از آن در صورت علاقه تخصص سایر رشته‌ها را نیز کسب کنند.

در جراحی‌های عمومی مانند سیستم گوارشی، سیستم عصبی و ارگان‌های داخلی فعالیت دارد. متخصص داخلی نیز بر روی تشخیص و درمان بیماری‌ها و مشکلات داخلی ارگان‌ها تمرکز دارد. به طور کلی، در حالی که جراح عمومی معمولاً بر روی انجام عملیات‌های جراحی متنوع تمرکز دارد، متخصص داخلی در تشخیص و درمان بیماری‌ها و مشکلات داخلی متمرکز است. در بسیاری از موارد، این دو تخصص با همکاری هم می‌توانند به بهبود و مدیریت کامل بیماران کمک کنند.

تفاوت میان جراح عمومی و متخصص داخلی در تخصص و محدوده‌ی عملیاتی آن‌ها است. جراحان عمومی بیشتر در عملیات باز و اورژانس‌ها تخصص دارند، در حالی که متخصصان داخلی بر تشخیص و درمان بیماری‌های داخلی تمرکز دارد.

حوزه فعالیت جراح عمومی و متخصص داخلی

فرق اصلی بین جراح عمومی و متخصص داخلی در زمینه تخصص و حوزه عملکرد آن‌ها است.

1.جراح عمومی:

حوزه تخصصی جراحان عمومی گسترده‌ بوده و شامل درمان مشکلات سیستم گوارش (مری، معده، روده و.‌..)، شکم، سیستم غدد درون ریز، پوست، بافت، پستان و… می‌شود. آن‌ها همچنین باید در عملیات‌های متنوعی از جمله  مراقبت پس از جراحی، جراحی عروقی، آنکولوژی جراحی، تروما، جراحی ترمیمی نیز مهارت داشته باشند.

مشکلات شایع مانند عمل جراحی آپاندیسیت، فتق، کیسه صفرا، معده و روده و مقعد نیز به پزشک متخصص جراحی عمومی نیاز دارد. جراحی عمومی تنها مختص شکم و دستگاه گوارش نیست چون عمل‌های جراحی سرطان، سوختگی، ترمیم پوست نیز زیر نظر جراح عمومی انجام می‌گیرد.

2. متخصص داخلی:

حوزه تخصصی متخصصان داخلی مربوط به تشخیص و درمان بیماری‌ها و اختلالات داخلی بدن است. آن‌ها معمولاً در زمینه‌هایی مانند بیماری‌های قلبی، گوارشی، عصبی، گوش و حلق و غیره تخصص دارند.

متخصصان داخلی معمولاً بر تشخیص، مدیریت مانع‌ها و پیشگیری از بیماری‌ها تمرکز دارند. آن‌ها ممکن است برای توسعه برنامه‌های درمانی و مانع همه‌گیری بیماری‌های مسری شوند.

متخصص داخلی در زمینه‌های گسترده‌ای از پزشکی فعالیت دارد و به تشخیص، درمان، و پیشگیری از بیماری‌ها و اختلالات داخلی متمرکز است. برخی از زمینه‌های اصلی فعالیت متخصص داخلی عبارتند از:

  1. کاردیولوژی (بیماری‌های قلب): تشخیص و مدیریت بیماری‌های قلبی و عروقی.
  2. اندوکرینولوژی (سیستم هورمونی): تشخیص و درمان اختلالات هورمونی و غدد درون ریز.
  3. بیماری‌های گوارش و دستگاه ایمنی: مدیریت بیماری‌های معده، روده‌ها، و دستگاه گوارش.
  4. نورولوژی (بیماری‌های عصبی): تشخیص و درمان بیماری‌های مرتبط با سیستم عصبی.
  5. هماتولوژی و انکولوژی (خون و سرطان): مدیریت بیماری‌های خون و سرطان.
  6. روماتولوژی (بیماری‌های مفاصل و بافت همبند): تشخیص و درمان بیماری‌های مفاصل، عضلات، و بافت همبند.
  7. درمان بیماری‌های زنان: مراقبت پایه و مدیریت بیماری‌های زنان.
  8. آلرژی و ایمونولوژی (حساسیت‌ها و سیستم ایمنی): تشخیص و مدیریت حساسیت‌ها و اختلالات سیستم ایمنی.
  9. تشخیص و درمان بیماری‌های ریه
  10. پزشکی اورژانس: مدیریت بیماران در واحدهای اورژانس و ارائه مراقبت‌های اولیه.

متخصص داخلی یک تخصص پزشکی است که در تشخیص، درمان، و پیشگیری از بیماری‌ها و اختلالات داخلی بدن فعالیت می‌کند. این فهرست تنها یک نمونه از زمینه‌های فعالیت متخصص داخلی است، و آن‌ها ممکن است در زمینه‌های دیگر نیز تخصص داشته باشند.

معرفی بهترین متخصص جراح عمومی در بندرعباس

در این بخش از مقاله می‌خواهیم به معرفی پزشکان متخصص جراحی عمومی در شهر بندرعباس بپردازیم تا در صورت نیاز به مراجعه به آن‌ها به آسانی بتوانید آدرس و شماره تماس را در اختیار داشته باشید.

1.     دکتر مهرداد صیادی نیا

دکتر صیادی نیا دارای مدرک تخصص جراحی عمومی و بهترین متخصص جراح عمومی در بندرعباس است. عمل غدد لنفاوی، جراحی آلت تناسلی، سینوس ناف، جراحی آبسه پستان، جراحی آندومتریوز و… همگی بخشی از جراحی‌های این پزشک متخصص است.

آدرس: بندرعباس، خیابان اسد آبادی، ساختمان پزشکان فارابی طبقه 4

محل کار: بیمارستان شهید محمدی

شماره تلفن: 0762231111

2.     دکتر بهنام حنایی

دکتر حنایی بهترین متخصص جراح عمومی در بندرعباس است و انواع مشکلات مانند فتق، پستان، کبد و کیسه صفرا، هموروئید، شقاق، جراحی های سرپایی، ختنه، ناخن فرورفته در گوشت، خال، زگیل، تخلیه آبسه، سینوس مویی و… را جراحی می‌کند.

آدرس: بندرعباس، چهارراه داماهی، ساختمان مهر هرمز، طبقه 8، واحد 37

شماره تلفن: 07633685254

3.     دکتر سعیده مجیدی

دکتر مجیدی فوق تخصص جراحی کودکان و متخصص جراحی عمومی در شهر بندرعباس است. ایشان در حوزه لاپاراسکوپی بزرگسالان، جراحی جنرال، جراحی بیضه، جراحی‌های مقعد مانند بواسیر و فیستول، جراحی کودکان و نوزادان مهارت بسیاری دارد.

آدرس: بندرعباس، بلوار سید جمال الدین اسد آبادی، مهیار 7

آدرس ۲: بندرعباس، خیابان سید جمال الدین اسد آبادی، بعد از چهارراه مرادی، ساختمان پزشکان کسری

شماره تلفن: 09981036767

4.     دکتر علی عابدینی

دکتر عابدینی جراح عمومی و لاپاراسکوپی پیشرفته چاقی “اسلیو و بایپس” در شهر بندرعباس است. از دیگر خدمات ایشان می‌توان به جراحی لیزری لوزه اطفال و بزرگسال، لاپاراسکوپی زنان رحم و تخمدان، جراحی CTS و چسبندگی عصب دست، لاپاراسکوپی مری و آشالازی، توراکوسکوپی و درمان تعریق زیاد کف دست و پا، رینوپلاستی، تعبیه کاتردیالیز و شیمی درمانی: پورت پرمیکت و فیستول شریانی وریدی اشاره کرد.

آدرس: بندرعباس، چهارراه 22بهمن، خیابان ملوان، بیمارستان صاحب الزمان

شماره تلفن: 07632624070

5.     دکتر فرشته علی حسینی

دکتر علی حسینی بهترین متخصص جراح عمومی در بندرعباس است و به درمان انواع مشکلات مانند هموروئید، ژینکوماستی سینه، فتق، جراحی پستان، کیسه صفرا، کبد و… می‌پردازد. اکثر بیماران از این پزشک خوش اخلاق و حرفه‌ای رضایت کامل داشتند و تحت نظر ایشان هستند.

آدرس: بندرعباس، خیابان سید جمال روبروی پاساژ طباطبایی طبقه سوم ساختمان داروخانه لیاقت

محل کار: بیمارستان های خلیج فارس -خاتم انبیاء-صاحب الزمان

شماره تلفن: 0762221111

6.     دکتر علی جمشیدی

دکتر جمشیدی فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی و متخصص جراحی عمومی در شهر بندرعباس است.

آدرس: بندرعباس، خیابان سیدحمال الدین آبادی، چهارراه فاطمیه ساختمان پزشک

شماره تلفن: __

7.     دکتر عبدالرضا بشیرزاده هنگامی

دکتر بشیرزاده بهترین متخصص جراح عمومی در بندرعباس است. ایشان به درمان انواع جراحی‌های مقعد، آندومتریوز، جراحی پستان، کیسه صفرا، کبد، آپاندیسیت و… مهارت بالایی دارد و اکثر بیماران را از خود راضی نموده است.

آدرس: بندرعباس، بلوار کمربندی بیمارستان شهید محمدی

مطب: بلوار اسد آبادی مجتمع پزشکی تخصصی ستاره سحر

شماره تلفن:__

8.     دکتر نصرالله بهجتی

دکتر بهجتی متخصص جراحی عمومی در شهر بندرعباس است. انواع جراحی‌های فتق، پستان، آندومتریوز، کیست تخمدان، فیستول، بواسیر، کیسه صفرا و کبد و… را انجام می‌دهد.

آدرس: بندرعباس، خیابان سیدجمال، جنب حسینیه جهرمیها -ساختمان فارابی طبقه اول

محل کار: بلوار جمهوری اسلامی ایران، بیمارستان شهید محمدی، بخش جراحی

شماره تلفن: 07612237555

9.     دکتر علیرضا آریا پور

دکتر آریا پور متخصص جراحی عمومی در شهر بندرعباس است. این پزشک ماهر به درمان انواع مشکلات عمومی مانند فتق، آپاندیسیت، آندومتریوز، کبد، کیسه صفرا، بواسیر و… می‌پردازد.

آدرس: بندرعباس، بلوار امام، ساختمان پزشکان سینا، طبقه سوم

شماره تلفن: 07642229609

10. دکتر امین سلیمی لاهیجی

دکتر سلیمی بهترین متخصص جراح عمومی در بندرعباس است. و در زمینه انواع بیماری‌های داخلی مانند کیست پستان، فتق، آندومتریوز، کیسه صفرا، تخمدان، جراحی بیضه و… مهارت دارد.

آدرس: بندرعباس، بیمارستان شهید محمدی

شماره تلفن: 0763330439

سخن پایانی

جراح عمومی و متخصص داخلی هر دو مهارت خاصی در درمان انواع بیماری‌های مربوط به خود را دارند. گاهی جراحان عمومی پس از کسب دانش کافی و تسلط بر تکنیک‌ها و روش‌های درمان در شاخه‌های دیگر پزشکی شروع به ادامه تحصیل می‌کنند. جراح عمومی حتی برای افراد با بیماری‌های کشنده و نزدیک به مرگ نیز مراقبت‌های ویژه ارائه می‌دهد و با تسکین درد و مشاوره تغذیه‌ای در پایان زندگی در کنار آنان است.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *